Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic I - Tekniska specifikationer

Renault Trafic I (1980–2001) var ett pålitligt och mångsidigt lätt nyttofordon, lämpligt för ett brett spektrum av transportbehov. Den erbjöds med olika motoralternativ, inklusive bensin- och dieselversioner, samt flera karosskonfigurationer. Trafic I fanns tillgänglig med både kort och lång hjulbas samt med standard- och högt tak. Framhjulsdrift var standardalternativet, medan bakhjulsdrift fanns tillgänglig för högre lastkapacitet.

Renault Trafic I - Mått

A - bensin, B - diesel

Renault Trafic I L1H1

Mått Renault Trafic 1985

Renault Trafic I L1H2

Mått Renault Trafic I

Renault Trafic I L2H2

Mått Renault Trafic 1980

Ram Renault Trafic I

Mått Renault Trafic 1982

Motoralternativ

Renault Trafic I (1980–2001) erbjöds med ett flertal motoralternativ. Dessa inkluderade bensin- och dieselmotorer, både sug- och turboladdade versioner. Motoralternativen var följande:

  • 1,6L Bensin (1980–1990): 72 hk vid 5.500 varv/min, 115 Nm vid 3.500 varv/min
  • 1,9L Diesel (1980–1994): 55 hk vid 4.000 varv/min, 106 Nm vid 2.000 varv/min
  • 1,9L Turbo Diesel (1989–2001): 80 hk vid 4.200 varv/min, 140 Nm vid 2.000 varv/min
  • 2,0L Bensin (1985–1990): 92 hk vid 5.500 varv/min, 140 Nm vid 3.500 varv/min
  • 2,1L Diesel (1985–1991): 63 hk vid 4.000 varv/min, 118 Nm vid 2.000 varv/min
  • 2,1L Turbo Diesel (1989–2001): 91 hk vid 4.500 varv/min, 160 Nm vid 2.500 varv/min
  • 2,4L Diesel (1985–1991): 71 hk vid 4.000 varv/min, 124 Nm vid 2.200 varv/min

Lastkapacitet och lastvolym

Renault Trafic I erbjöds i olika karosskonfigurationer och storlekar, med varierande lastkapacitet beroende på modell och motortyp. De tillgängliga versionerna var:

  • L1H1 (Kort hjulbas, standardtak): Upp till 800 kg lastkapacitet
  • L1H2 (Kort hjulbas, högt tak): Upp till 1.000 kg lastkapacitet
  • L2H1 (Lång hjulbas, standardtak): Upp till 1.000 kg lastkapacitet
  • L2H2 (Lång hjulbas, högt tak): Upp till 1.200 kg lastkapacitet

Växellådor och drivlinor

Renault Trafic I fanns tillgänglig med både framhjuls- och bakhjulsdrift, beroende på modell och användningsområde. Växellådsalternativen inkluderade manuella 4- och 5-växlade lådor. Automatväxellåda erbjöds inte i denna generation av Renault Trafic.

  • Framhjulsdrift: Standard på de flesta L1H1- och L2H1-modeller
  • Bakhjulsdrift: Tillgänglig på utvalda L2H2-modeller för ökad lastkapacitet
  • Växellådsalternativ: 4-växlad manuell, 5-växlad manuell

Interiör och komfortfunktioner

Renault Trafic I erbjöd ett antal interiörfunktioner för att öka komforten för förare och passagerare, beroende på utrustningsnivå:

  • Förarsäte: Justerbart, med hög rygg för ökad komfort
  • Passagerarsäten: Finns i olika konfigurationer, inklusive bänksäten för upp till 9 personer i minibussversionen
  • Hyttfunktioner: I högre utrustningsnivåer fanns luftkonditionering, centrallås och förbättrade ljudsystem

Säkerhetsfunktioner

De tidiga modellerna av Renault Trafic I var utrustade med grundläggande säkerhetsfunktioner. Under produktionens gång infördes ytterligare säkerhetsutrustning:

  • Bromssystem: Skivbromsar fram och trumbromsar bak
  • Säkerhetsbälten: Standard framtill, senare modeller hade förbättrade bältsystem
  • Valfria säkerhetsfunktioner: Krockkuddar och ABS infördes i modeller efter 1994
 
Nyckelordssökning
Avancerad sökning
Transit Center in Europe