Your browser does not support JavaScript!


FRÅGOR OCH SVAR TRANSIT CENTER

  • Varför är frakt så dyr (storlekar)?

    Det händer att frakt är dyrare än vad som anges på fraktsidan eftersom ett paket kan vara lätt men stort. Som exempel kan man ta en dörrlist. Den väger 0,5 kilo dock är 1,5 meter lång, och det är längden som räknas hos fraktföraren.
  • Vad är leveranstider för beställda delar?

    Leveranstiden beror på vilken fraktförare man väljer. Den GLS/UPS levererar i 4-6 dagar och Kuehne Nagel/Raben i 5-10 dagar.
  • Hur kan jag betala för min order?

    Betalning för din beställning kan du göra med PayPal, Kortbetalning eller med en traditionell banköverföring.
  • Kan jag ringa er/ kan ni ringa mig?

    Tyvärr har vi ingen telefonjour på svenska men du kan kontakta oss på bildelar@transitcenter.se. Våra specialister svarar utförligt på dina frågor.
  • Vad kan jag göra när delen inte passar?

    När den delen som du beställt inte passar vänligen kontakta vår kundtjänst och fyll i ett returformulär som finns i §9.1 i regleringen.
  • Hur kan jag lägga till delar till en order som redan är gjord?

    Du kan lägga till nya delar genom att kontakta vår kundtjänst – om inte paketet är skickat iväg än.
  • Vad är fraktpris?

    Detaljbeskrivning på fraktpriser för frakten till Sverige finns under länken https://www.transitcenter.se/shipping.php
  • Kan du ge mig ditt telefonnummer?

    Tyvärr har vi ingen telefonjour på svenska. Vi kontaktar våra kunder via epost: bildelar@transitcenter.se
  • Var finns mitt paket?

    Varje paket går att följas på fraktförarens hemsida (UPS eller GLS). Paketnummer kommer tillsammans med mailet att beställningens status är ändrad till ”Skickad”.
  • Kan jag hämta mina delar själv?

    Förstås, varje beställning kan du hämta själv i företagets säte i Pędzewo (Polen) som ligger vid vägen nummer 80 mellan Bydgoszcz och Toruń. Karta
  • Var finns firman?

    Företaget Transit Center finns i Kujavien-Pommerns vojvodskap i Pędzewo (Polen) mellan Toruń och Bydgoszcz. Pędzewo bd. 87-134 Zławieś Wielka.

    Karta
  • Varför är frakten dyrare än vad som framgår av föremålets vikt?

    Fraktpriset bestäms efter föremålets vikt och storlek. Om föremålet är av ovanlig storlek, ökar priset.
  • När får jag den beställda varan?

    Den vanliga tiden för leveransen via GLS/UPS är 4-6 vardagar medan den vanliga tiden för leveransen via Kuehne Nagel/Raben är 5-10 vardagar.
  • Är det möjligt att betala vid mottagningen?

    Tyvärr är betalningen genom banköverföring eller genom PayPal (inklusive kredit- och debetkort) de enda möjligheterna i den svenska butiken.
  • Hur kan jag återlämna varan?

    För att återlämna varan vänligen kontakta vår kundservice via e-post och fyll i ett returformulär som finns i regleringen §9.1. Varje kund har rätt att inom 14 dagar återlämna varan utan att ange anledningen.
  • Har jag rätt till kundklagomål?

    Varje vara beställd i vår butik får anmälas för kundklagamål. Kontakta vår kundservice och fyll i kundklagomålsformulär som finns i regleringen §10.3.
  • När skickas beställningen iväg?

    Om du gör en beställning till kl. 12, skickas den iväg samma dag. Om paketet är stort och kräver ytterligare beredning, som är fallet vid till exempel drivaxlar, skickar vi det nästa dag.
  • Hur kan jag logga in?

    Du kan logga in i vår butik på två olika sätt. Klick ”logga in” upp till höger och ange login uppgifter eller fyll i dina uppgifter vid beställningen och välj ”registrera mig i nätbutiken”. Du kan även logga in dig via Facebook.
  • Är varan tillgänglig?

    Om det finns en orange knapp med ”lägg i korgen” vid en vara betyder det att varan är tillgänglig. Om det inte finns sådan knapp då kan du registrera dig på väntelistan. Du får ett e-postbrev med meddelande att varan ät nu tillgänglig.
  • Kan jag annullera beställningen?

    Varje beställning kan annulleras. Om du vill annullera din beställning vänligen kontakta vår kundservice via e-post.
  • Kan ni skicka bildelarna till Sverige?

    Vi bedriver postorderförsäljning i hela Sverige och i andra europeiska länder. Sammanlagt har vi 22 butiker över hela Europa.
  • Kan jag ändra betalningsform för beställningen?

    För att ändra betalningsform för beställningen vänligen kontakta vår kundservice via bildelar@transitcenter.se.
  • Ska denna del passa till min bil?

    För att få närmare uppgifter och få veta om en viss del ska passa till bilen vänligen kontakta vår kundservice. Våra rådgivare ska ge dig alla väsentliga uppgifter och kontrollera om en del ska passa till din bil.
 
Nyckelordssökning
Avancerad sökning
Transit Center in Europe