bildelar@transitcenter.se
Hemsida
Varukorg
Logga in
Onlinebutik med bildelar för skåpbilar
All
Ford
Fiat
Iveco
Renault
Peugeot
Citroen
Opel
Nissan
Mercedes
Volkswagen
Sök
FORD
Transit MK8 2014 -
Transit MK7 2006 - 2013
Transit MK6 2000 - 2006
Transit MK5 1994 - 2000
Transit MK4 1991 - 1994
Transit MK3 1986 - 1991
Transit MK2 1978 - 1985
Connect MK1
Connect MK2
Custom 2012 -
Courier 2014 -
Fiat
Fiat Ducato 2006
Fiat Ducato 1994-2006
Peugeot
Peugeot Boxer 2006
Peugeot Boxer 1994-2006
Citroen
Citroen Jumper 2006
Citroen Jumper 1994-2006
Renault
Renault Master 2010-2019
Renault Master 1997-2010
Opel
Opel Movano 2010
Opel Movano 1997-2010
Iveco
Iveco Daily 2014
Iveco Daily 2006-2014
Iveco Daily 1996-2006
Nissan
Nissan Interstar
Nissan NV400
Volkswagen
Volkswagen Crafter 2016
Volkswagen Crafter 2006-2016
Mercedes
Mercedes Sprinter 2018
Mercedes Sprinter 2006-2018
Mercedes Sprinter 1995-2006
Butik
Iveco Daily
Iveco Daily 2006-2014
Drivlina
Drivlina
Drivlina Iveco Daily 2006 koppling, kardanaxellager med mera
Drivlina av Iveco Daily IV består av alla delar som är utformade för att överföra vridmomentet från motorn till skåpets hjul. Strax efter motorn är drivlinan det viktigaste systemet tack vare vilket Iveco Daily kan röra sig. Mycket stora krafter verkar på delar av drivsystemet, därför måste materialet som används för deras produktion vara av högsta kvalitet. Den fjärde generationen Iveco Daily är utrustad med bakhjulsdrift (RWD) som standard. År 2007 presenterade Iveco i samarbete med SCAM-varumärket Daily med fyrhjulsdrift (AWD). Fordon med denna drivlinje används bland annat som brandbilar, campare, polisbilar eller andra fordon för speciella uppgifter.
Kardanaxel, propelleraxelstöd Iveco Daily 2011
Kardanaxeln är en lång rak axel med kardanskarvar som överför vridmoment från växellådan till drivaxeln. I 4x4-versionen finns en överföringsreducerande växellåda med en mittdifferens bakom växellådan. Dess uppgift är att dela upp drivenheten i två propelleraxlar, varav en driver bakaxeln och den andra framaxeln. För att undvika allvarliga störningar har den en mittdifferential som fungerar på samma sätt som axeldifferentialen. För att avlasta drivaxeln används kardanaxelns lager. Axellager på skåpbilar med hög körsträcka kan behöva bytas ut eftersom lagren slits ut över tiden. Universalkopplingar på axelns båda ändar gör att den kan arbeta under olika vinklar. Det är nödvändigt att regelbundet kontrollera om det finns några lösa på kardanfogarna. Om någon av axeländarna är märkbart lös, byt U-fogen.
Drivknutar och drivaxlar Iveco Daily IV
De sista delarna av drivsystemet är drivaxlar och drivfogar. Dessa delar är placerade bakom differentialen och överför energi till hjulen. Om för tunga krafter verkar på drivaxlarna kan dessa axlar gå sönder. En skadad drivaxel överför inte drivenheten till hjulet och förhindrar vidare körning.
Drivlinekategorin för Iveco Daily 2006 omfattar även delar som växellådsfäste, växellåda, kopplingspump, slavcylinder, lager och många fler. Om reservdelen du behöver inte finns i vårt erbjudande, kontakta vår försäljningsavdelning. Rådgivare hjälper dig att välja den reservdel du behöver till din skåpbil.
Tillstånd
Alla
ny
använd
Produktbild
Produktnamn-
Pris
Köpa nu
Kardanaxel Stödlager 40mm Iveco Daily 2014 Trateo
346sek
Till varukorg
Till varukorg
Parter:
1
Visa från
1
till
1
(från
1
position)
Informationen
Frakt
Betalningar
Hur köper man på våran webbsida
Kontakt
Kundvagn
0 artiklar
Populärast / Bestsellers
Kardanaxel Stödlager 40mm Iveco Daily 2014 Trateo